onsdag 21 mars 2012

Sjuk,sjuk och återigen sjuk

Suck, sjuk igen.
Förr i tiden blev jag nästan aldrig sjuk och blev jag det var det lindrigt och gick över fort. När alla låg i influensa så var jag bara lite snuvig, när alla var magsjuka så fick jag det inte ens.

Mina äldsta son har ärvt det och var aldrig sjuk som liten (eller nu heller) han klara sig genom magsjuka och det mesta andra. När han väl är sjuk är han pigg, som liten sprang han runt ganska pigg men endå inte helt sig själv, när vi väl gick till doktorn (eftersom vi tyckte att något var lite tokigt) visade det sig att ungen har Lunginflammation!

Min mellanpojke är likadan och blir nästan aldrig sjuk.

Men sen kom lilltjejen.....Och oj oj vad sjuk hon varit, som bebis och upp till två år var hon sjuk ofta och varje gång så blev det alltid illa det vände och blev värre, alltid luftvägsinfektioner,lunginflammation osv.
Och sen hon kom så har jag också blivit sjuk oftare, blir väl smittad av henne. Men förhoppningsvis vänder det nu när hon börjar bli en större tjej.

Men nu snorar och hostar jag illa, har varit hemma hela veckan och håller tummarna för att jag kan jobba på onsdag, lilltjejen går dock på förskolan hon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...